Els contes de Les mil i una nits es van convertir en l’obra simfònica més popular de Rimski-Kórsakov, un compositor-mariner que va viatjar pels set mars (era membre de la Marina Imperial Russa) i que va posar sobre la partitura els colors i els ritmes de l’Orient Mitjà. Continuar llegint
En aquest fresc orquestral va explotar l’exotisme d’un imaginari aventurer i romàntic on és fàcil trobar-hi pinzellades de Simbad, de la princesa Shéhérazade, dels perills del mar i de les magnífiques festes a Bagdad. Korngold va revolucionar la música cinematogràfica de Hollywood amb el seu llenguatge post romàntic però, quan se’n va cansar (amb dos Òscars sota el braç), va tornar a la seva estimada música simfònica. L’any 1947 va escriure un dels concerts per a violí més destacats del segle XX, carregat de passió i dedicat a Alma Mahler. Segons el mateix autor, “per tocar-lo cal un Caruso i un Paganini alhora”. El programa, dirigit per la gran directora xinesa Xian Zhang s’obrirà amb una obra d’un compatriota seu: el Tan Dun, un dels més internacionals del moment, autor de la música dels Jocs de Pequín i guardonat amb un Òscar per la seva música cinematogràfica.